BEAUTY BOX A SZÉPSÉGÁPOLÁS RAJONGÓINAK – VAGY MÉGSEM?
A beauty boxok útveszőtjében avagy itt a nagy “beauty-box mi-micsoda”!
Meglepetés-doboz tele kozmetikumokkal? Vajon nekem való ez? Ha igen, melyiket válasszam? Segítünk eligazodni és elmondjuk mi szól mellette, mi ellene és mire számíthatsz, ha beauty-boxot rendelsz.
A PIXIBOX elsőként jelent meg a hazai piacon a beauty box szolgáltatással. Akkor igazán még csak a beauty bloggerek és szűk olvasóközönségük ismerte az Amerikában is éppen csak szárnyait bontogató szolgáltatást. Azóta eltelt 7 év, a rajongók körében töretlen a siker, azonban úgy látjuk bőven van még mit elmondanunk a koncepcióról azért, hogy eldönthesd, vajon tényleg neked való ez a szolgáltatás.
Amikor megismertem a szolgáltatást beauty rajongóként az fogott meg benne, hogy teljesen vakon kísérletezhetem olyan kozmetikumokkal, amelyeket magamtól szinte biztos, hogy nem vennék meg. Nos, én úgy vélem, továbbra is ez a lényege minden meglepetés-doboznak. Ez az alap, de itt is van pro és kontra. Lássuk:
Pro:
Lehet, hogy négy tusfürdő van már a polcomon, de nem bánom, ha kapok egy ötödiket, hiszen imádom őket, mindig jól jön, vagy akár el is tudom tenni későbbre és a végén kiderül, hogy szerethető-e, vagy kevésbé.
Zöld szemceruza került a dobozomba? Sebaj, ha már itt van, nézzük meg, jól áll-e? Igen? Akkor szuper, mert álmomban sem gondoltam, hogy ez a szín nekem való. Nem passzol a szín? Sebaj, kipróbálom, hogy ez a márka milyen tartós, könnyen lehet-e dolgozni vele és ha igen, akkor beszerzem egy másik színben.
Kontra:
Előfordulhat, hogy az adott kiadásban mégsem passzol nekem semmi. Ez valóban elkeserítő. Megoldás? Összeülünk a barátnőkkel és elindul a csere-bere, ajándékozás. Ilyenkor mindenki hozza az otthon parkolópályán lévő kozmetikumait és egyszerűen egy kávé mellett elcserélgetjük ezeket a kozmetikumokat.
Tipp: van egy zárt csoportunk a Facebookon, ahol szintén nagyszerűen lehet cserélni, érdemes bejelentkezni ide - PIXIBOX KLUB.
Hogyan kerülheted el, hogy ne legyen csalódás?
Várd meg, míg meghirdetjük a márkákat. Nálunk ugyanis azért mégsem teljesen meglepetés a meglepetés: elmondom milyen márkák termékei kerülnek a BOX-okba és azt is, hogy hány teljes kiszerelésű, hány utazó, illetve mini és minta termék lehet a csomagban.
Sokszor egy-egy márka igen beszédes és abból már sokszor következtetni lehet arra a termékre, amely a csomagban fog lapulni. Ha például 5-6 márkát elárulunk és több, mint a fele elnyeri tetszésed, vagy felkelti kíváncsiságod, akkor érdemes rendelned. Ha úgy véled, nem, akkor gyerek vissza legközelebb, mindig szeretettel látlak.
Megéri? Nem éri meg? Mikor igen és mikor nem?
Én nem véletlenül nem árulom el előre, hogy mennyi az adott PIXI kiadásban szereplő termékek összértéke, tehát mennyi a tényleges, kiskereskedelmi áron számolt ár az összes bekerülő termék vonatkozásában: ugyanis hiába magas ez az összérték, ha Neked nem válnak be a termékek, akkor ez az információ nem irányadó. Ha beválnak, vagy szívesen kísérletezel velük mindenképp, így is és úgyis örülni fogsz, meglátod.
Én azt vallom, ha valaki meglepetés-dobozt vásárol, elsősorban a meglepetés-élményért, a kíváncsisága miatt, és a felfedezés izgalmáért döntsön.
Pro:
Megéri, ha nyitott vagy és kipróbálsz mindent a csomagodból akkor is, ha először nem annyira szimpatikus a termék, vagy mást képzeltél el. Megéri akkor is, ha úgy döntesz elcseréled azt a kozmetikumot, ami annyira nem nyerte el tetszésed, hiszen jó helyre kerül és Te is kapsz cserébe egy olyan terméket, amit szívesen használsz. Ha pedig elajándékozod, Te is örömet okozol valakinek. Gondolj csak bele: így jó áron, több termékkel együtt kipróbálhattad, és nem kellett megvenned a boltban, hogy aztán akkor derüljön ki, nem felel meg neked a termék.
Kontra:
Nem éri meg, ha csak az a fontos, hogy mennyi a csomag összértéke. Ha ugyanis az az elsődleges szempont számodra, hogy jó üzletet köss (a BOX kifizetett áráért jóval többet érjen a csomag), akkor valószínűleg nem passzol hozzád a beauty box szolgáltatás, mert ez nem a kedvezményekről szól, hanem arró, hogy új termékeket ismerj meg viszonylag kis befektetéssel.
Milyen és mekkora termékek érkezhetnek egy beauty box-ban?
Sokakat foglalkoztat, hogy vajon teljes kiszerelésű, vagy minta termékek kerülnek a csomagba. Ez teljesen érthető, hiszen egy teljes kiszerelésű terméket jóval tovább tudsz tesztelni, mint egy mintát. Éppen ezért mi megszabadultunk a tasakos mintáktól, ilyennel nem találkozhatsz a dobozokban, mert teljesen egyetértünk abban, hogy azokkal nem igazán lehet eldönteni, vajon beválnak-e, vagy sem. De akkor nézzük, hogy pontosan milyen kiszerelésű termékekre számíthattok nálam. Kiszerelés-szótár, avagy milyen méretű, kiszerelésű termékek kerülnek a BOX-okba Teljes kiszerelés – a boltok polcain tökéletesen ugyanebben a méretben, csomagolásban kapható a termék, tehát kereskedelmi forgalomban van abban a formában, ahogy a beauty box-odban találkozol vele.
Utazó méret – a teljes kiszerelés méretének, űrtartalmának nagyjából fele. Általában 75 ml – 100 ml-es termékek hajsampon, hajbalzsam, tusfürdő, arctisztító, vagy arcápoló tekintetében. Előfordul, hogy van olyan márka, akinél ezek a termékek is kereskedelmi forgalomban vannak, tehát árusítják őket. Bőven lehet kísérletezni ezekkel a kiszerelésekkel is, több hétre elegendő mennyiséget tartalmaznak, nem utolsó sorban pedig valóban tökéletesek utazáshoz is.
Deluxe mini / Luxus mini – ezeket a kiszereléseket elsősorban arcápolók esetében a prémium, luxus márkák adják ki, de számukra igen költséges az előállításuk. A deluxe/luxus minik alapvetően a teljes kiszerelésű termékek miniatűr változatai: csomagolásukat tekintve ugyanúgy néznek ki, mint a nagy testvérük. Eltérő űrtartalmúak lehetnek, egy szemrkánckrém luxus mini változata kb. 5- 7 ml (például a szemránckrémek általános mérete 15 ml tehát ez a harmada, ami egy prémium kozmetikumnál jelentős értéket képvisel). Egy arckrém deluxe változata kb. 15-20 ml (az arckrémek általában 50 ml-es kiszerelésűek). Bőven lehet ezekkel a mennyiségekkel is próbát tenni, vajon beválik-e a termék, és utazáshoz szintén kiválóak, ráadásul kényelmes a használatuk a tégely, cseppentős fiola, stb. csomagolásnak köszönhetően.
Mini / Minta – ezek a kiszerelések néhány alkalmas használatra elegendők. Ebből elsősorban azt tudod meg egy termékről, hogy tetszik-e az illata, az állaga, például megfelelően beszívódik-e a krém, zsíros érzetet hagy-e, vagy kifényesíti a bőröd, esetleg azonnal jól hidratál. Tehát az alap információkat ebből a néhány alkalmas használatból ki tudod deríteni. Tény, hogy a hosszabb távú hatékonysága – ránctalanítás, fogfehérítés, sötét kariák eltüntetése, stb. - ebből nem állapítható meg. Viszont az alap információkkal már el tudod dönteni, hogy érdemes-e egy nagyobb kiszerelésre beruháznod. A mini kiszerelések 5-7-10-20 ml-t jelentenek (termékkategóriától függően), általában egyszerű tubusban, vagy mini flakonban vannak. A parfümök esetében a minta 1,5 ml-es fiola és nagyon hatékony, hiszen ott már egy-két használat után egyértelműen eldönthető, hogy szerelem lesz-e az illat, vagy sem. Parfüm nélkül nincs PIXIBOX, úgyhogy erre minden kiadásunkban számíthatsz.
Mi a tanulság, kinek ajánlható a beauty box?
A beauty-box nem mindenkinek való, hiszen sokan vannak, akik nem szeretnek kísérletezni, már bevált termékekhez ragaszkodnak, vagy egyszerűen annyira tudatosak, hogy csak konkrét, valami alapján választott terméket vásárolnak, vállalva azt a kockázatot, hogy nem fog beválni. Nincs ezzel semmi gond, hiszen nem vagyunk egyformák, sőt a beauty-boxok – mivel jórészt azonos összeállításúak – sem nyerhetik el egységesen mindenki tetszését.
Ha viszont tudod magadról, hogy eléggé nyitott vagy, mondjuk úgy, mindent szeretsz kipróbálni, minden kozmetikum érdekel és tőled kérdezik meg a barátnők, vagy kollégák, hogy melyik szempillaspirált válasszák, mert te vagy a képben leginkább, akkor érdemes belevágnod a beauty- box műfajba! Szerintem neked mindig tudunk majd olyat mutatni, ami wow-, vagy inkább pixi- élmény lesz.
De én azt ajánlom, akkor sem kell beszerezni az összes BOX-ot hiszen sokakat elragad a vadászat élménye (mert minden kiadás limitált, így le kell csapni rá, hogy megszerezhesd). Válaszd mindig azt, amelynél megfognak a márkák és épp eléggé felkeltik az érdeklődésed ahhoz, hogy megrendeld és kísérletezz velük.
PIXI-Bea